2022. október 2., vasárnap

2008. október 1. rész

2008.október 1.rész

2008. október Matematika - középszint I.

1.
Adja meg a 40 egyjegyű pozitív osztóinak halmazát!
A keresett halmaz: {}

 2 pont 

2.
Hányszorosára nő egy 2 cm sugarú kör területe, ha a sugarát 5-szorosára növeljük?
-szeresére/-szorosára nő a terület.

 2 pont 

3.
Sorolja fel az A = { 1; 5; 9} halmaz összes kételemű részhalmazát!
(Az elemeket növekvő sorrendben kell felsorolni!)
A1 = {}
A2 = {}
A3 = {}

 2 pont 

4.
Az A( -7 ; 10) pontot egy r vektorral eltolva a B( 3 ; 6) pontot kapjuk.
Adja meg az r vektor koordinátáit!
A keresett vektor: r = (;)

 2 pont 

5.
Egy derékszögű háromszög egyik befogója 5 cm, az átfogója 9 cm hosszú.
Mekkorák a háromszög hegyesszögei?
(Válaszát egész fokra kerekítve adja meg!)
sin α = /
A hegyesszögek:
α = °
β = °

 2 pont 

6.
Rozi irodalomból a tanév során a következő jegyeket kapta: 5; 4; 3; 4; 2; 3; 5; 2; 4.
Mi lenne az év végi osztályzata, ha az a kapott jegyek mediánja lenne?
Az év végi osztályzat medián esetén:
 2 pont 

7.
Adja meg az alábbi állítások logikai értékét!
A táblázatban karikázza be a helyes választ!
A állítás: Minden rombusznak van két szimmetriatengelye.
B állítás: Minden rombusznak pontosan két szimmetriatengelye van.
C állítás: Nincs olyan rombusz, amelynek négy szimmetriatengelye van.
D állítás: Van olyan rombusz, amelynek pontosan két szimmetriatengelye van.
 A állítás logikai értéke:
 B állítás logikai értéke:
 C állítás logikai értéke:
 D állítás logikai értéke:

 4 pont 

8.
Adja meg az összes olyan forgásszöget fokokban mérve, amelyre a k(x) = 5/cos x kifejezés nem értelmezhető!
Indokolja a válaszát!
Nem értelmezhető a kifejezés, ha cos x = .
x1° + k·360°, k = egész.
x2° + k·360°, k = egész.

 3 pont 

9.
A kézilabda edzéseken 19 tanuló vesz részt, átlagmagasságuk 176 cm.
Mennyi a magasságaik összege?
A 19 tanuló magasságának összege:
 2 pont 

10.
Az ábrán látható térképvázlat öt falu elhelyezkedését mutatja.
Az öt falu között négy olyan út megépítésére van lehetőség, amelyek mindegyike pontosan két falut köt össze.
Ezekből két út már elkészült.
Rajzolja be a további két út egy lehetséges elhelyezkedését úgy, hogy bármelyik faluból bármelyik faluba eljuthassunk a megépült négy úton!
A megfelelő ábrák betűjelei:

 2 pont 

11.
Jelölje X-szel a táblázatban, hogy az alábbi koordináta-párok közül melyikek adják meg a 300°-os irányszögű egységvektor koordinátáit és melyikek nem!
IGEN NEM
`vec(e)(1/2;sqrt(3)/2)`
`vec(e)(-sqrt(3)/2;1/2)`
`vec(e)(1/2;-sqrt(3)/2)`
`vec(e)(sin30°;-cos30°)`

 4 pont 

12.
Egy iskolában 126 tanuló érettségizett matematikából.
Nem volt sem elégtelen, sem elégséges dolgozat.
Az eredmények eloszlását az alábbi kördiagram szemlélteti: Hányan kaptak jeles, jó, illetve közepes osztályzatot?
A jeles osztályzatok száma: fő.
A jó osztályzatok száma: fő.
A közepes osztályzatok száma: fő.

 3 pont 


Matematika középfokú érettségi (2008.október)

NÉV:
EREDMÉNYEK:
Feladat Max pont Elért pont Paraméterek Bemenet
1. 2 40
2. 2 2;5
3. 2 1; 5; 9
4. 2 -7;10;3;6
5. 2 5;9
6. 2 5; 4; 3; 4; 2; 3; 5; 2; 4
7. 4 Minden rombusznak van két szimmetriatengelye.
8. 3 cos
9. 2 19;176
10. 2
11. 4
12. 3 126
Össz. 30 - -