2008. október Matematika - középszint I.
1.
Adja meg a 24 egyjegyű pozitív osztóinak halmazát!
A keresett halmaz: {}
2 pont
2.
Hányszorosára nő egy
2 cm sugarú kör területe, ha a sugarát
3-szorosára növeljük?
-szeresére/-szorosára nő a terület.
2 pont
3.
Sorolja fel az A = {
1; 10; 100} halmaz összes kételemű részhalmazát!
(Az elemeket növekvő sorrendben kell felsorolni!)A1 = {}
A2 = {}
A3 = {}
2 pont
4.
Az A(
-7 ;
12) pontot egy r vektorral eltolva a B(
5 ;
8) pontot kapjuk.
Adja meg az r vektor koordinátáit!
A keresett vektor: r = (;) Adja meg az r vektor koordinátáit!
2 pont
5.
Egy derékszögű háromszög egyik befogója
5 cm, az átfogója
13 cm hosszú.
Mekkorák a háromszög hegyesszögei?
(Válaszát egész fokra kerekítve adja meg!)
sin α = /Mekkorák a háromszög hegyesszögei?
(Válaszát egész fokra kerekítve adja meg!)
A hegyesszögek:
α = °
β = °
2 pont
6.
Rozi irodalomból a tanév során a következő jegyeket kapta:
2; 4; 3; 5; 2; 4; 5; 3; 5.
Mi lenne az év végi osztályzata, ha az a kapott jegyek mediánja lenne?
Az év végi osztályzat medián esetén:
Mi lenne az év végi osztályzata, ha az a kapott jegyek mediánja lenne?
2 pont
7.
Adja meg az alábbi állítások logikai értékét!
A táblázatban karikázza be a helyes választ!
A állítás: Minden rombusznak pontosan két szimmetriatengelye van.
B állítás: Minden rombusznak van két szimmetriatengelye.
C állítás: Van olyan rombusz, amelynek pontosan két szimmetriatengelye van.
D állítás: Nincs olyan rombusz, amelynek négy szimmetriatengelye van.
A állítás logikai értéke:
A táblázatban karikázza be a helyes választ!
A állítás: Minden rombusznak pontosan két szimmetriatengelye van.
B állítás: Minden rombusznak van két szimmetriatengelye.
C állítás: Van olyan rombusz, amelynek pontosan két szimmetriatengelye van.
D állítás: Nincs olyan rombusz, amelynek négy szimmetriatengelye van.
B állítás logikai értéke:
C állítás logikai értéke:
D állítás logikai értéke:
2 pont
8.
Adja meg az összes olyan forgásszöget fokokban mérve, amelyre a k(x) =
5/cos x kifejezés nem értelmezhető!
Indokolja a válaszát!
Nem értelmezhető a kifejezés, ha cos x = . Indokolja a válaszát!
x1 ≠ ° + k·360°, k = egész.
x2 ≠ ° + k·360°, k = egész.
2 pont
9.
A kézilabda edzéseken 16 tanuló vesz részt, átlagmagasságuk 172 cm.
Mennyi a magasságaik összege?
A 16 tanuló magasságának összege:
Mennyi a magasságaik összege?
2 pont
10.
Az ábrán látható térképvázlat öt falu elhelyezkedését mutatja.
Az öt falu között négy olyan út megépítésére van lehetőség, amelyek mindegyike pontosan két falut köt össze.
Ezekből két út már elkészült.
Rajzolja be a további két út egy lehetséges elhelyezkedését úgy, hogy bármelyik faluból bármelyik faluba eljuthassunk a megépült négy úton!
A megfelelő ábrák betűjelei: Az öt falu között négy olyan út megépítésére van lehetőség, amelyek mindegyike pontosan két falut köt össze.
Ezekből két út már elkészült.
Rajzolja be a további két út egy lehetséges elhelyezkedését úgy, hogy bármelyik faluból bármelyik faluba eljuthassunk a megépült négy úton!
2 pont
11.
Jelölje X-szel a táblázatban, hogy az alábbi koordináta-párok közül melyikek adják meg a 300°-os irányszögű egységvektor koordinátáit és melyikek nem!
IGEN | NEM | |
`vec(e)(1/2;sqrt(3)/2)` | ||
`vec(e)(-sqrt(3)/2;1/2)` | ||
`vec(e)(1/2;-sqrt(3)/2)` | ||
`vec(e)(sin30°;-cos30°)` |
2 pont
12.
Egy iskolában 120 tanuló érettségizett matematikából.
Nem volt sem elégtelen, sem elégséges dolgozat.
Az eredmények eloszlását az alábbi kördiagram szemlélteti: Hányan kaptak jeles, jó, illetve közepes osztályzatot?
A jeles osztályzatok száma: fő. Nem volt sem elégtelen, sem elégséges dolgozat.
Az eredmények eloszlását az alábbi kördiagram szemlélteti: Hányan kaptak jeles, jó, illetve közepes osztályzatot?
A jó osztályzatok száma: fő.
A közepes osztályzatok száma: fő.
2 pont
Matematika középfokú érettségi (2008.október)
NÉV:EREDMÉNYEK:
Feladat | Max pont | Elért pont | Paraméterek | Bemenet |
1. | 2 | |||
2. | 2 | |||
3. | 2 | |||
4. | 3 | |||
5. | 2 | |||
6. | 2 | |||
7. | 2 | |||
8. | 2 | |||
9. | 3 | |||
10. | 3 | |||
11. | 4 | |||
12. | 3 | |||
Össz. | 30 | - | - |