2014. június Matematika - középszint I.
1.
Egy osztályban 35 tanuló van.
A fiúk és a lányok számának aránya 3:4.
Hány fiú van az osztályban?
fiú van az osztályban. A fiúk és a lányok számának aránya 3:4.
Hány fiú van az osztályban?
2 pont
2.
Melyik x valós számra teljesül a következő egyenlőség?
2(x/6) = √2
x =
2(x/6) = √2
2 pont
3.
A valós számokon értelmezett függvény hozzárendelési utasítása: x ↦ −4x + 5.
a) Állapítsa meg, hogy hol metszi a függvény grafikonja a derékszögű koordinátarendszer y tengelyét!
b) Melyik számhoz rendeli a függvény a 6 függvényértéket?
a) Az y tengelymetszet: y = a) Állapítsa meg, hogy hol metszi a függvény grafikonja a derékszögű koordinátarendszer y tengelyét!
b) Melyik számhoz rendeli a függvény a 6 függvényértéket?
b) A keresett szám: x =
3 pont
4.
Egy dolgozatra a tanulók a nevük helyett az A, B és C betűkből alkotott hárombetűs kódokat írták fel AAA-tól CCC-ig.
Minden lehetséges kódot kiosztottak és nem volt két azonos kódú tanuló.
Hány tanuló írta meg a dolgozatot?
tanuló írta meg a dolgozatot. Minden lehetséges kódot kiosztottak és nem volt két azonos kódú tanuló.
Hány tanuló írta meg a dolgozatot?
2 pont
5.
A fokszámok összege:
2 pont
6.
Legyenek az A halmaz elemei azok a nem negatív egész számok, amelyekre a √(7 -x) kifejezés értelmezhető.
Sorolja fel az A halmaz elemeit!
Megoldását részletezze!
0 ≤ x ≤ Sorolja fel az A halmaz elemeit!
Megoldását részletezze!
A = {}
3 pont
7.
Egy kör sugara 4 cm.
Számítsa ki ebben a körben a 230 fokos középponti szöghöz tartozó körcikk területét!
Megoldását részletezze!
Tkc = (°/360°)·²·π Számítsa ki ebben a körben a 230 fokos középponti szöghöz tartozó körcikk területét!
Megoldását részletezze!
A körcikk területe: cm²
3 pont
8.
Egy dolgozat értékelésének eloszlását mutatja a következő táblázat:
Határozza meg az egyes osztályzatok előfordulásának relatív gyakoriságát!
osztályzat | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
gyakoriság | 3 | 8 | 0 | 2 | 7 |
osztályzat | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
relatív gyakoriság |
2 pont
9.
Döntse el az alábbi állítások mindegyikéről, hogy igaz vagy hamis!
A) Ha egy számtani sorozat első tagja (–2) és harmadik tagja (–8), akkor második tagja 4 vagy (–4).
B) A szabályos háromszög tengelyesen szimmetrikus alakzat.
C) Ha egy négyszög minden oldala egyenlő, akkor ez a négyszög rombusz.
A logikai értéke:
A) Ha egy számtani sorozat első tagja (–2) és harmadik tagja (–8), akkor második tagja 4 vagy (–4).
B) A szabályos háromszög tengelyesen szimmetrikus alakzat.
C) Ha egy négyszög minden oldala egyenlő, akkor ez a négyszög rombusz.
B logikai értéke:
C logikai értéke:
3 pont
10.
Mekkora a 9 cm élű kocka köré írható gömbnek a sugara?
Válaszát egy tizedesjegyre kerekítve adja meg!
A kocka testátlója: cm Válaszát egy tizedesjegyre kerekítve adja meg!
A gömb sugara: cm
3 pont
11.
Adott a valós számok halmazán értelmezett x ↦ |x |-2 függvény.
Mennyi a függvény minimumának értéke?
A: (– 2) B: (– 4) C: 2 D: 0 E: (– 6)
A helyes válasz betűjele:
Mennyi a függvény minimumának értéke?
A: (– 2) B: (– 4) C: 2 D: 0 E: (– 6)
2 pont
12.
Az ABCD rombusz egy oldala 3 cm hosszú, a BCD szög 120°.
Mekkora a rombusz AC átlója?
Válaszát indokolja!
Az ACD szög: °Mekkora a rombusz AC átlója?
Válaszát indokolja!
Az ACD háromszög
Az AC átló hossza:cm
3 pont
Matematika középfokú érettségi (2014.június)
NÉV:EREDMÉNYEK:
Feladat | Max pont | Elért pont | Paraméterek | Bemenet |
1. | 2 | 35 | ||
2. | 2 | 6 | ||
3. | 3 | 4;5 | ||
4. | 2 | |||
5. | 2 | |||
6. | 3 | 7 | ||
7. | 3 | 4;230 | ||
8. | 2 | 3;8;0;2;7 | ||
9. | 3 | számtani;tengelyesen;rombusz | ||
10. | 3 | 9 | ||
11. | 2 | -2 | ||
12. | 3 | 3 | ||
Össz. | 30 | - | - |